ZAVRŠNA TRIBINA PROJEKTA: FOKUS NA KLJUČNE MOMENTE I REZULTATE PROJEKTA

319527637_2473423102813691_1220414851995411824_n

Projekt Umreženi u krizi koji je trajao godinu dana s partnerima Ambidekster klub i Udruga IKS priveden je kraju.

Kraj projekta obilježile smo završnom tribinom na kojem smo predstavile aktivnosti projekta, a zasluženi fokus tribine pripao je nekim od njegovih važnijih rezultata: predstavljanju mapiranja potreba i edukativnim materijalima.

Koordinatorica EME, Barbara Perasović Cigrovski, predstavila je projekt i potrebe obitelji:

„Ovaj projekt nam je pomogao strukturirati udrugu i ojačati stvari koje su nevidljive, no važne za održivost rad udruge, a samim time i programa kojima pružamo podršku koriscnima“. Kroz 4 edukacije i mentorstvo naših partnera, iskusnijih udruga, ojačale smo kapacitete EME za administrativne, zakonske i financijske aspekte vođenja udruge. Na ovom mjestu se želimo zahvaliti partnerima kao i edukatorici Mireli Despotović iz Centra za civilne inicijative.

Učili smo i o neposrednom radu s korisnicima, od edukatorice Tee Brezinščak iz Centra za zdravlje mladih, no i međusobno, razmjenom iskustava naše i partnerskih organizacija kroz 3 susreta na kojem su sudjelovali zaposlenici i volonteri.

Kao što je Barbara istaknula na tribini, mapiranje potreba koje je zatim uslijedilo iz više je razloga okosnica projekta:

“Na njemu smo slušale same korisnike – slušale smo kako opisuju svoja iskustva, kako ih vrednuju, i što oni misle da mi – pod „mi“ mislim na građane, predstavnike civilnog društva, predstavnike vlasti i pedagoške djelatnike – možemo napraviti. Njihovi odgovori su nam pomogli razumjeti neodgovorene potrebe, ali i kreirati rješenja kojima pak svi mi na svoj način možemo doprinjeti. Neka od tih rješenja smo i ponudili na samom projektu, neka već čine dio naših programa i partnera, a neke ćemo uključiti u planove i strategije u budućnosti.”

Iskustva roditelja i djece uslijed krize uvjetovanom pandemijom i potresom možemo sažeti u nekoliko kategorija: sagorijevanje roditelja, posebno uslijed online nastave, opća nesigurnost i gubitak kontrole, narušeno mentalno zdravlje uslijed potresa i brige za zdravlje najbližih, te financijska nesigurnost.

No, iako su pandemija i potres iza nas, istraživanje je ukazalo kako je kriza još uvijek tu: posljedice krize se osjećaju, a sama kriza produbila je već postojeće probleme: roditeljsko sagorijevanje nastavak je teškoća s usklađivanjem obiteljskog i poslovnog života; financijska nesigurnost još se više osjeća, opća nesigurnost i stresori nisu riješeni kod dijela obitelji radi manjka stručnog osoblja i neosviještenosti o mentalnom zdravlju. Online nastava također je ukazala na probleme školstva: fokus na ocjene i posljedično pretjerano oslanjanje na učenje van škole, uz istovremeno premali fokus na razvoj socio-emocionalnih kompetencija. Socijalizacija koja se inače odvija na nastavi izostala je, no škole nisu ponudile sustavna rješenja nakon povratka u školu za niti jedno od navedenih problema.

Na neke od potreba proizašlih u istraživanju odgovorile smo u tijeku projekta. Neka su predložili i sami ispitanici:

  • EMA je odgovorila prvenstveno na problem podrške učenju kroz radionice „Bez stresa u školu“ za roditelje i školarce, u kojima je nastojala smanjiti pritisak na ocjene i gradivo koje obitelji dovodi do stresa i sukoba.
  • Ambidekster je pružio podršku učenju učenicima. Organizirali su i druženja roditelja s ciljem povećanja roditeljskih kompetencija, s obzirom da roditeljsko sagorijevanje proizlazi i iz manjka kompetencija i samopouzdanja.
  • Udruga IKS je odgovorila na potrebu roditelja djece iz manjih sredina: roditelji iz Petrinje rekli su nam kako nema dovoljno sadržaja za djecu predškolske dobi. Organizirali su lutkarsku predstavu za djecu, uz mogućnost druženja i međusobnog povezivanja roditelja.

Na projektu smo također izradile publikacije – edukativne materijale na tri teme ponuđene od sudionika istraživanja.

Na tribini smo daljnjim izlaganjima predstavnica uključenih organizacija dale mjesta za predstavljanje te tri teme i edukativnih  materijala:

Kako kreativno učiti i podučavati:

Martina Šimunić iz Ambidekster kluba istaknula je važnost uključenosti roditelja u školski život i obaveze djece, kao i faktore koji utječu na loš akademskih uspjeh i rizik od ispadanja iz sustava obrazovanja. Online nastava stvorila je još veći jaz između očekivanog gradiva i mogućnosti njegovog savladavanja, a ove publikacije izrađene su sa željom da škola bude lakša svima. Publikacije sadrže letak za roditelje, prezentaciju za učenike i prezentaciju za nastavnike.

 

Kako s djecom pričati o teškim temama

Ivana Habuš Kraljević iz EME navela je kako je u krizi pojačan interes za ove teme, no da roditelji oduvijek imaju poteškoća s prenošenjem svojih stavova i znanja djeci. Objasnila je kako teških tema ima mnogo – teško je sve što je odraslima teško, i baš zato dolazi do toga da se izbjegavaju ili neadekvatno prenose djeci. Publikacije sadrže letak i brošuru za roditelje, te video za roditelje i stručnjake.

 
Dobrobiti volontiranja za mentalno zdravlje

Sabina Stipanec Grgić iz Udruge IKS sažela je temu publikacija tako što je predstavila vlastito iskustvo, tj. iskustvo članova i članica njezine udruge nakon potresa u Petrinji. Uspostava podrške i pomoći drugima kroz udrugu pomogla je bržoj koordinaciji i pomoći stradalima u potresu, ali i pomagačima da se nose s izuzetno stresnom situacijom. U želji da i drugi razumiju zašto pomoć drugima može pomoći i nama te da se potakne volontiranje djece i mladih, nastale su ove publikacije: prezentacija za odrasle i letak za djecu o tome kako se uključiti u volontiranje.

 

Ovim izlaganjima i druženjem sa sudionicima tribine zaključile smo tribinu, a sam projekt i godinu smo zaokružile smo akcijom podrške štičenicima Dječjeg doma Vrbina Sisak.

Leave a comment